Komplety rygli to zestaw elementów otwierających/zamykających montowanych na zewnątrz drzwi. Ponieważ wystają poza obrys drzwi montowane są zazwyczaj w drzwiach tylnych nadwozi.
W skład kompletów rygli (w zależności od wybranej wersji) wchodzą elementy takie jak: rygle, gniazda rygli, obejmy, wkładki obejm, podkładki.
- Rygle – w jednym komplecie są dwie sztuki, części ruchome, przyspawane do rury odpowiadają za zablokowanie drzwi w części górnej i dolnej poprzez ruch obrotowy blokując je w gniazdach rygli
- Gniazda rygli – części nieruchome, przyspawane do ramy drzwi umożliwiają ich blokadę poprzez zablokowanie ryglem
- Obejmy – części nieruchome, przymocowane do drzwi. Ich zadaniem jest przymocowanie i jednoczesne usztywnienie rury usztywnienie rury
- Wkładki obejm rygli – wykonane z nylonu, umieszczone w obejmach zapewniają płynny ruch rury przy zamykaniu i otwieraniu eliminując tarcia.
Na kompletne zamknięcie zewnętrzne drzwi tylnych poza wyżej wymienionym kompletem rygli składają się elementy dodatkowe (dostępne odrębnie), niezbędne do prawidłowego działania zamknięcia:
- klamka – dostępna odrębnie (osadzona na rurze umożliwia jej obrót – zamknięcie/otwarcie drzwi)
- rura grubościenna – dostępna odrębnie – element łączący klamkę z kompletem rygli.
Zarówno komplety rygli jak i klamki dostępne są dla rur o różnej średnicy Ø 16, 22 i 27.
- Ø 16 –małe nadwozia samochodów dostawczych, dystrybucyjnych,
- Ø 22 –średnie i duże nadwozia samochodów ciężarowych
- Ø 27 –duże nadwozia oraz naczepy
Wybór średnicy rury a tym samym kompletu rygli wraz z klamką uzależniony jest od wielkości nadwozia, wagi i grubości drzwi.
Rygle wykonane są ze stali nierdzewnej AISI 304.